Klagomålshantering
Klagomål
Om du av någon anledning inte är nöjd med en tjänst som vi tillhandahållit måste du höra av dig så snart som möjligt. Har du klagomål bör du först och främst vända dig till den medarbetare hos oss som du haft kontakt med angående det ärende som reklamationen gäller. Skulle du fortfarande vara missnöjd efter detta kan du gå vidare genom att skriftligen kontakta vår klagomålsansvarige.
Hit skickar du ditt ärende:
Silentium Insurance AB
Att: Klagomålsansvarig Adress: Österlånggatan 43 4tr, 11131 Stockholm
info@silentium.se
Så här gör du för att lämna ett klagomål
För oss är det viktigt att du som kund är nöjd med vårt bemötande och de försäkringsprodukter vi distribuerar. Är du missnöjd är den enklaste och snabbaste vägen att få hjälp att kontakta med oss via telefon 08-555 41 500.
Om du inte är nöjd med vårt svar kan ärendet omprövas. Här får du reda på hur vi på bästa sätt hjälper dig med ditt ärende.
Om du inte är nöjd med svaret från din kontakt kan ärendet prövas på nytt. Beskriv skriftligt vad du tycker är fel och vem du tidigare har haft kontakt med.
Skicka via brev eller e-post:
Silentium Insurance AB
Österlånggatan 43 4tr, 11131 Stockholm
Adam.Talenti@silentium.se
Om du efter första omprövning fortfarande inte är nöjd
Är du fortfarande inte nöjd eller är i behov av rådgivning, kan du vända dig till någon av nedan instanser
Rådgivning
Konsumenternas Försäkringsbyrå
Konsumenternas Försäkringsbyrå är en obunden rådgivningsbyrå som avgiftsfritt ger vägledning i frågor inom försäkringsområdet.
Konsumenternas Försäkringsbyrå
Box 24215, 104 51 Stockholm
Telefon 0200-22 58 00
www.konsumenternas.se
Kommunal konsumentvägledare
Konsumentvägledare finns i flertalet kommuner och lämnar råd i hushållsekonomiska samt juridiska frågor. Du kan söka efter kommunala konsumentvägledare på Hallå konsuments hemsida (se nedan).
Konsumentverket (KO)
Konsumentverket arbetar bland annat förebyggande för god marknadsföringssed och skäliga avtalsvillkor.
Konsumentverket
Box 48, 651 02 Karlstad
Telefon 0771-42 33 00
www.konsumentverket.se
Hallå konsument
Hallå konsument är en rikstäckande upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket. Hit kan du vända dig med frågor om köp av varor och tjänster, villkor i avtal, reklamationer, att handla hållbart och annat som du som konsument behöver hjälp med.
Hallå konsument
Box 48, 651 02 Karlstad
Telefon 0771-525 525
www.hallakonsument.se
Tvistelösning
Allmänna reklamationsnämnden
ARN är en statlig myndighet som opartiskt prövar tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Nämnden behandlar inte medicinska bedömningar. Sådan prövning kan i stället ske i Personförsäkringsnämnden. Anmälan måste ha inkommit till ARN inom ett år från det att klagomål för första gången framställdes till Silentium Insurance.
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174, 101 23 Stockholm
Telefon 08-508 860 00
E-post arn@arn.se
www.arn.se
Personförsäkringsnämnden
Personförsäkringsnämnden
Svensk Försäkrings Nämnder, Personförsäkringsnämnden
Box 24067, 104 50 Stockholm
Allmän domstol
Du har också rätt att få din sak prövad i domstol, i första hand tingsrätten.
Domstolsverket
551 81 Jönköping
Telefon 036-15 53 00
Fax 036-16 57 21
www.domstol.se